«Vodafone Україна» в цифрах: чому знизилася кількість абонентів і як зросла маржа

«Vodafone Україна» в цифрах: чому знизилася кількість абонентів і як зросла маржа

«Минулий рік став урожайним на знакові події», – заявила гендиректор «Vodafone Україна» Ольга Устинова на підсумковій пресконференції в онлайн-форматі.

Mind вибрав найцікавіші цифри, факти та цитати.

xua_klyu/VsmGVKXGg.jpeg

18,142 млрд грн

Це виручка оператора за підсумками 2020 року. Протягом пандемійного року вона зросла на 14%. У 2019-му спостерігалося вагоміше зростання – на 25%.

Як вплинула зміна власника «Vodafone Україна» на фінансові результати? «На слайді – ретроспектива фінансових показників протягом п'яти років. Ми продовжуємо зростати. Можете самі оцінити, як змінилася динаміка», – дипломатично пожартувала Устинова, відповідаючи на уточнююче запитання.

xua_klyu/REmM4KuMg.jpeg

9,828 млрд грн

Такою є OIBDA компанії (операційний дохід до вирахування амортизації основних засобів і нематеріальних активів). За рік показник збільшився на 18% (2019 року – на 21%). Маржа OIBDA піднялася на 2,1 в. п. – до 54,2%. «Демонструємо випереджальні темпи зростання OIBDA до виручки. Це говорить про те, що компанія досить ефективно веде свій операційний бізнес. У нас було запущено низку оптимізаційних проєктів», – пояснила гендиректор.

1,201 млрд грн

До такого рівня знизився чистий прибуток оператора за минулий рік. Устинова пояснила падіння на 53% курсовою різницею при переоцінці євробондів на суму $500 млн. Їх компанія випустила в лютому 2020 року зі ставкою 6,2%.

19 млн

Стільки абонентів у оператора залишилося за підсумками минулого року. Наприкінці 2019-го їх було 19,7 млн, у 2018-му – 19,8 млн. При цьому кількість контрактних підключень 2020 року зросла на 18%.

Директор з маркетингу «Vodafone Україна» Андрій Отрощенко пояснив зниження абонбази двома чинниками: запуском MNP (послуги перенесення номера) і скороченням кількості абонентів із двома SIM-картами. «За минулі роки – особливо в період пандемії – В2С і В2В-абоненти почали оптимізувати свої витрати й залишили ті карти, які були затребуваними. Спостерігався цей тренд і на інших ринках. Наприклад, China Telecom у перші два тижні пандемії мала відтік 1,5 млн клієнтів. Така картина органічна для телекому, особливо на препейд-ринку. Гравці вибирають різні стратегії: одні вважають за краще активне залучення на дешеві тарифи, ми ж фокусуємося на кількості активних користувачів, дата-користувачів і клієнтів наших цифрових сервісів. А всі ці показники в  нас продемонстрували позитивну динаміку», – заявив Отрощенко.

12, 2 млн

Це кількість дата-абонентів оператора за підсумками 2020 року. З них 7,3 млн користуються 4G інтернетом. Користування трафіком зросло на 26%. «У 2021 році ставимо амбітне завдання – значно збільшити кількість дата-клієнтів», – уточнила Устинова.

xua_klyu/SDWMVFuMg.jpeg

73,24 грн

Таким є ARPU «Vodafone Україна» за підсумками року. Середній чек протягом року зріс на 17% за рахунок збільшення споживання та кількості дата-користувачів, пояснили в компанії.

3,784 млрд грн

Це капітальні інвестиції за 2020 рік. Роком раніше оператор вклав майже таку саму суму. Попри сюрпризи з пандемією оператор зберіг рівень інвестицій, який заклав на 2020 рік ще у 2019-му. Також компанія додатково заплатила 267 млн ​​грн за ліцензії в 900 МГц. Тобто сумарно капекс перевищив 4 млрд грн.

«Ми інвестували не лише в зростання мережі, а й в підвищення її ємності для підтримки високої швидкості. Це дозволило нам стати лідером за швидкістю інтернету в III і IV кварталах 2020 року, за результатами дослідження Ookla», – пояснила гендиректор.

10 700

Це кількість базових станцій оператора в 4G. За рік вона зросла в 1,5 раза. Понад 800 БС працює в 900 МГц. «Ми збільшили 4G-покриття з 61% на початку 2020-го до до 81% – наприкінці року», – уточнила Устинова.

xua_klyu/t1RG4FuMg.jpeg

81%

На стільки зросли доходи оператора в новій ніші – Big Data. Абсолютні цифри в компанії наразі не розсекречують. «Поки можу лише розповісти, що протягом року в нас працювали дві команди в щільному графіку. Кількість клієнтів дозволяє окупити не тільки витрати на утримання команд. У нас відмінна маржинальність у цій ніші. Зараз хочемо створити третю команду, тому що не встигаємо обробляти всі запити, які приходять від клієнтів із ритейлу, банківської сфери, міст тощо. Вірю, що в найближчі 2–3 роки Big Data стане хорошою точкою зростання доходів», – зазначила Устинова.

73%

На стільки зросла кількість IoT-підключень за останні два роки. 2020 року оператор запустив власну мережу для інтернету речей на базі технології NB-IoT. Але абсолютні цифри знову-таки не розкриваються. «Ми зберігаємо за собою право не надавати деякі показники. У масштабах нашої абонентської бази кількість IoT-карт не є визначальною для нашого бізнес-перформансу. Поки бізнес-клієнти з обережністю ставляться до нової технології та не готові витрачати великі бюджети. Але, гадаю, з часом бізнес оцінить можливості систем віддаленого моніторингу, управління своїми об'єктами тощо», – зазначив Отрощенко.

xua_klyu/EVzGVKXGR.jpeg

ХХХ

Це кількість eSIM у мережі оператора. «Vodafone Україна» запустила віртуальну сімку в середині минулого року. «Наразі цифра не настільки велика, щоб ділитися досягненнями. Знаємо, що деякі оператори приділяють цим показникам велику увагу. Ми ж розуміємо, що це додатковий сервіс, і поки не настільки багато девайсів підтримує послугу в Україні. Мова про останні моделі смартфонів топових марок. Поки дозволити їх собі може невелика кількість абонентів», – розповів Отрощенко.

2023 рік

Це оптимальний термін запуску 5G в Україні, вважає Устинова. «Мережа не будується заради мережі: операторам потрібен попит від ринку. Але, якщо 5G-тендер анонсують цього року, ми в будь-якому разі в ньому братимемо участь, тому що в майбутньому 5G дозволить будувати безпечне середовище, створювати нові цифрові продукти тощо. Найближчим часом хочемо провести аудит нашої мережі щодо готовності до 5G», – зазначила гендиректор компанії.

Понад 60 млн грн

Стільки «Vodafone Україна» вклала в боротьбу з пандемією. Гроші пішли на закупівлю ШВЛ та іншого медичного обладнання, надання безкоштовних послуг зв'язку медикам і клієнтам.