Не Apple єдиним: топ-10 світових техгігантів в Україні

І скільки вони заробляють на місцевому ринку

xua_klyu/A49_nR3Mg.jpeg

Фото: depositphotos.com

Незабаром у столичному IQ business center може запрацювати представництво Apple в Україні. Світовий IT-гігант підбирає персонал у Києві, створює українську версію сайту, зареєстрував ТОВ і торгові марки «Еппл», «Яблуко» в нашій країні.

Поки ж Mind вирішив промоніторити, наскільки успішно працюють в Україні інші світові техгіганти. З декількох світових рейтингів Forbes наше видання вибрало великі IT-компанії, у яких є українські офіси. А далі ранжувало їх за обсягом доходів у нашій країні на основі даних Youcontrol.

У топ-10 не ввійшли Cisco Systems і Oracle, інформації про виручку яких немає на платформі Youcontrol. Також до рейтингу не потрапили Microsoft, Lenovo, LG, Dell, Hewlett Packard Enterprise, Canon: їхні фінансові показники дещо скромніші, ніж у першої десятки.

Також Mind попросив топів українських офісів розповісти, чим цікавий для них місцевий ринок і чи став він більш або менш привабливим за останні роки. Поки на ці питання відповіли не всі спікери. «Єдиний недолік світових корпорацій – узгодження з головним офісом можна очікувати місяцями», – пожартував один із респондентів.

10-е місце: «Нокіа Солюшнз енд Нетворкс Україна»

xua_klyu/H1__nRqGg.jpeg

Фото: 2gis.ua

Вихід в Україну: 2006

Розмір статутного капіталу: 20 346 265 грн

Розташування офісу: Київ

Керівник: Євген Баличев

Кількість працівників: понад 130, у світі – близько 103 000

Чим займаються фахівці українського офісу? Просуванням нових поколінь зв'язку, постаченнями й підтримкою цифрових рішень та обладнання для мобільних операторів. «Nokia пропонує в Україні портфель інновацій в сфері  мережевого обладнання, програмного забезпечення, послуг та ліцензування, що дозволяє реалізувати можливості цифрової трансформації», – доповнюють в українському офісі.

За даними сервісу Base Stations, в Україні компанія посідає 3-тє місце за кількістю базових станцій (БС) після Huawei і ZTE. Всього в «Київстар», «Vodafone Україна», lifecell, «Інтертелеком», «ТриМоб» і PEOPLEnet майже 105 000 БС від різних вендорів. З них 12 233 – виробництва Nokia. Найбільше число закуплено «Vodafone Україна» (12 139). У мережах lifecell використовується 45 БС, у «ТриМоб» залишилося 49.

Мабуть, компанія націлена зайняти непогану частку і в 5G. Нещодавно «Vodafone Україна» тестувала нове обладнання Nokia AirScale, готове до роботи в 5G. Пікову швидкість вдалося розігнати до 733 Мбіт/с. А в березні вендор підписав меморандум із КПІ. «По-перше, співпраця КПІ і нашої компанії – вчених і постачальників обладнання – допоможе нашій країні коректно підготуватися до епохи 5G. По-друге, студенти КПІ зможуть побачити і вивчити 5G-обладнання, розібратися, як воно працює», – пояснював гендиректор «Нокіа Солюшнз енд Нетворкс Україна» Євген Баличев.

Динаміка доходів. За даними Youcontrol, 2019 року виручка знизилася до 280 млн грн. Результати 2020-го поки не афішуються.

xua_klyu/dal_7R3MR.jpeg

Чим цікавий компанії український ринок? Чи став він більш або менш привабливим за останні роки? За словами Баличева, Nokia вже кілька десятиліть успішно працює в Україні, стежить за розвитком ініціатив уряду країни, спрямованих на розвиток національної телекомунікаційної інфраструктури і створення цифрового суспільства. «Бачимо величезний потенціал мереж 4G/5G як у світі, так і в Україні, які в умовах цифровізації, переходу на бездротове управління критичною інфраструктурою, впровадження інтернету речей і використання віртуального середовища стають фундаментом цифрової економіки. Також бачимо величезний інтерес до розгортання приватних бездротових мереж (LTE і 5G) у різних секторах економіки України, зокрема на виробничих підприємствах. Можна сказати, що одним із ключових драйверів 5G в усьому світі буде індустрія 4.0», – розповідає гендиректор компанії.

І наводить результати недавнього дослідження Nokia та ABI Research: понад 90% керівників промислових підприємств розглядають можливість впровадження мереж 4G/5G. При цьому 84% замислюються про розгортання власних приватних бездротових мереж 4G/5G для підтримки виробничих завдань. «Ми пишаємося, що співпрацюємо з більш ніж 220 замовниками в сфері приватних бездротових мереж 4G/5G, з яких понад 30 є мережами 5G. Бачимо великий інтерес до тестування та пілотування приватних бездротових мереж і в Україні. Такі пілоти проводяться безпосередньо на майданчиках підприємств, не в лабораторіях. Вони дозволяють підприємствам зробити правильний вибір технологічної платформи для подальшого вдосконалення виробничих процесів», – пояснює Баличев.

9-е місце: «Ericsson Україна»

xua_klyu/9Ull7RqGR.jpeg

Вихід в Україну: 1997 рік. Тоді було зареєстровано ДП зі 100%-ими іноземними інвестиціями в Україні. Хоча вперше на українському ринку компанія з'явилася ще 1893 року: Ericsson встановила першу телефонну станцію в Києві.

Розмір статутного капіталу: 105 367 грн

Розташування офісу: Київ

Керівник: Ярослав Ніцак

Кількість працівників: понад 200, у світі – 100 800

Чим займаються фахівці українського офісу? Постачаннями рішень і технологій для мереж зв'язку, технічною підтримкою та обслуговуванням мереж мобільних операторів, популяризацією нових поколінь зв'язку. Компанія надає цифрові послуги, а також підтримує розвиток нових напрямів бізнесу.

Близько 65% всього голосового трафіку в Україні обслуговується обладнанням Ericsson. За даними сервісу Base Stations, компанія посідає 4-те місце на вітчизняному ринку серед вендорів після Huawei, ZTE та Nokia. У нашій країні – 11 473 базових станцій виробництва Ericsson, усі вони працюють у мережах lifecell.

Компанія вже давно готує ґрунт для старту 5G. Ще весною 2019 року Ericsson і lifecell протестували 5G в діапазоні 28 ГГц і досягли пікової швидкості 25,6 Гбіт/с. Компанії продовжили тестування технологій 5G протягом 2020 року, у грудні партнери встановили 5G-ready Ericsson Radio Dot обладнання в ТРЦ Retroville. «Як тільки 5G стане доступною в країні, абоненти lifecell зможуть першими відчути переваги технології. Таке 5G-ready рішення вперше застосовується в Україні. Зараз за допомогою цього обладнання оператор надає абонентам послуги 4G у всіх приміщеннях торгового центру, а в майбутньому зможе оперативно забезпечити 5G-покриття всередині приміщень за допомогою програмних налаштувань», – пояснили Mind українському офісі компанії.

2020 року Ericsson підписала меморандум із Мінцифрою. «Сторони націлені протягом наступних трьох років реалізувати проєкти з розвитку фіксованих і мобільних систем зв'язку нового покоління 4G (LTE-Advanced) і 5G для подолання цифрової нерівності та нарощування цифрового потенціалу країни», – уточнили в «Ericsson Україна».

Також співробітники вітчизняного офісу просувають рішення Ericsson для цифровізації різних індустрій. «Нині разом із партнерами ведуться роботи зі старту пілотних проєктів «розумне виробництво» на базі рeшеній Ericsson Dedicated Networks. Крім цього, «Ericsson Україна» планує розгорнути in-house лабораторію 5G: мережі для майбутнього з метою демонстрації та апробації різних сценаріїв для цифровізації галузей – віддалений моніторинг і контроль виробничого процесу, автоматизація виробничої лінії на підприємстві тощо», – говорять у компанії.

Динаміка доходів. За даними Youcontrol, 2019 року виручка знизилася до 540 млн грн. «Дані за 2020-й ще не доступні публічно», – уточнюють в «Ericsson Україна».

xua_klyu/K_llnRqGR.jpeg

Чим цікавий компанії український ринок? Чи став він більш або менш привабливим за останні роки? За словами гендиректора «Ericsson Україна» Ярослава Ніцака, протягом останніх 5 років компанія спостерігає явне зростання та  розвиток українського телекомунікаційного ринку. «Технологію 3G запустили лише 2015 року, а перші мережі LTE – вже в березні 2018-го. Отже, ми проходимо шлях розгортання мобільного широкосмугового доступу в Україні в 4–5 разів швидше, ніж в інших країнах, де на розробку кожної технології йде 9–10 років. Український ринок мобільного зв'язку динамічно зростає, проникнення наближається до 130%. 4G – провідна технологія в Україні. Проте ми бачимо невикористаний потенціал 4G, бо технологія молода на ринку. Наш пріоритет – допомогти операторам розширити покриття 4G. Отже, ми допомагаємо більшій кількості абонентів отримати доступ до технологій незалежно від того, де вони живуть, і можемо усунути або істотно скоротити цифровий розрив», – пояснює Ніцак.

І додає: Україна піднялася з 47-го на 45-е місце з 131 країн у рейтингу Global Innovation Index 2020. В категорії «освіта» – на 20 позицій, на 10 – у високотехнологічній R&D-розробці. Ці позитивні зрушення свідчать про високий потенціал і готовність до впровадження технологій. Країна вже запускає електронні цифрові послуги, компанії вводять електронний документообіг, а українці стають більш грамотними в цифровому просторі і, як наслідок, більш прихильними й навіть вимогливими до інновацій.

«Якісна цифрова інфраструктура потрібна користувачам, бізнесам і державам – вона відкриває нові можливості для взаємодії всіх сфер життя. І тут передові технології, як-от 5G, стануть фундаментом для розвитку цифрової економіки в майбутньому. Саме мережеві платформи з'єднають користувача, сервіси й організації. Ми зможемо передавати важливу інформацію та різні типи повідомлень на будь-яку відстань у реальному часі. З'являється новий стандарт спілкування між людьми, організаціями та навіть програмами», – вважає гендиректор «Ericsson Україна».

8-е місце: «IBM Україна»

xua_klyu/A9__ng3GR.jpeg

Фото: horizon-park

Вихід в Україну: 2006 рік

Розмір статутного капіталу: 6 515 050 грн

Розташування офісу: Київ

Керівник: Богдан Хорощак

Кількість працівників: компанія не розкриває дані локальних офісів, у світі – 345 900

Чим займаються фахівці українського офісу? IBM – одна з найбільших світових компаній у сфері гібридних хмар, штучного інтелекту, а також сервіс провайдер для бізнесу. «В Україні, як і в інших 175 країнах, де працює IBM, фахівці компанії допомагають клієнтам отримувати вигоди з даних, оптимізувати бізнес-процеси, скорочувати витрати й отримувати конкурентні переваги у своїх галузях. У нашій країні співробітники ведуть сервісні проєкти, працюють із дистриб'юторами, займаються продажами, підтримкою клієнтів, розробкою нових рішень», – розповідають в українському офісі компанії.

Директор «IBM Україна» Богдан Хорощак раніше доступно пояснював Mind профіль діяльності компанії: «До того, як потрапив в IBM 2012 року, вважав, що вона займається тільки виробництвом інфраструктури. Уявляв собі IBM як велику корпорацію, що робить залізні black boxes: системи зберігання та обробки даних. Коли ж почав готуватися до співбесіди, дізнався, що є величезна кількість софтверних рішень. Їх умовно можна розділити на три напрями: аналітика, безпеку та хмари. У кожній ніші – багато різних продуктів. Наприклад, в Україні ми допомагаємо клієнтам побудувати захищений периметр їхніх ЦОДів, а в ньому налаштувати серйозний рівень безпеки, під ключ створюємо Security Operation Centers».

Зараз Хорощак уточнив Mind, що за останній рік стрімко зріс попит на автоматизацію за допомогою штучного інтелекту. «Передусім пандемія COVID-19 змусила компанії переглянути свої бізнес-підходи, адаптуватися до нової реальності та стати дійсно цифровими. Показова цифра: минулорічне глобальне дослідження IBM Institute for Business Value виявило, що 95% компаній або вже досягли й перевищили очікуване повернення інвестицій, вкладених у технологію, або впевнені в тому, що його отримають. Якщо раніше інфраструктура не була главним пріоритетом для багатьох компаній, то з початком коронакризи фахівці буквально не спали цілодобово, щоб налагодити відмовостійку, гнучку й  надійну інфраструктуру. Адже це необхідно і заради споживачів, і для ефективної роботи співробітників, які перейшли у віддалений режим. Коронакриза стимулювала компанії швидше впроваджувати хмарні технології, і сьогодні ми бачимо, як гібридні хмари стають головним рішенням у цьому напрямі», – пояснює директор «IBM Україна».

Динаміка доходів. За даними Youcontrol, 2019 року виручка знизилася до 580 млн грн. Оборот за 2020 рік не афішується: компанія не розкриває дані локальних офісів.

xua_klyu/v9l_ng3Mg.jpeg

Чим цікавий компанії український ринок? Чи став він більш або менш привабливим за останні роки? За словами Хорощака, на ринку зросла потреба підприємств із різних галузей у передових технологічних рішеннях. «В Україні в банківській сфері, ритейлі й держсекторі особливо актуальним є впровадження штучного інтелекту. Штучний інтелект – двигун інновацій, який допомагає знижувати витрати й підвищувати ефективність за рахунок машинного навчання та природної мови, що також входить у тренд», – говорить топменеджер.

І додає: друга критично важлива технологія – гібридні хмари, які стають основною рушійною силою для змін. Наприклад, банківському сектору довелося справлятися з різким зростанням їхнього транзакционного навантаження (глобально обсяг трансакцій зріс на 40–60%), а також обробляти щораз більші обсяги з аналізу ризиків. Після придбання IBM 2018 року компанії Red Hat від впровадження гібридних хмарних середовищ виграють клієнти, які мають можливість один раз створювати критично важливі програми й запускати їх, де завгодно.

7-е місце: «Sap Україна»

xua_klyu/Eq__nRqGg.jpeg

Фото: wikimapia.org

Вихід в Україну: 1995 рік

Розмір статутного капіталу: 271 228 грн

Розташування офісу: Київ

Керівник: Максим Матяш

Кількість працівників: понад 100, у світі – 102 400

Чим займаються фахівці українського офісу? SAP SE – один із найбільших світових виробників програмного забезпечення для управління підприємствами. Співробітники офісу в Києві працюють зі 15 сертифікованими партнерами і контролюють продажі, просування і підтримку своїх цифрових продуктів: SAP S / 4HANA, SAP Ariba, SAP SuccessFactors, SAP Customer Experience та ін.

В Україні в компанії близько 250 державних і приватних клієнтів – підприємств нафтогазового, енергетичного, металургійного та інших секторів. У їхньому числі –  «Метінвест», ДТЕК, «Нафтогаз», «Фармак», «Дарниця», Novus, МХП та ін. Наприклад, «Фармак» і «Метінвест» запустили хмарне рішення для управління персоналом SAP SuccessFactors. Novus використовує SAP CAR, яке допомагає збирати, обробляти й аналізувати дані щодо продажів по всій мережі супермаркетів, а також рішення для автоматизації маркетингу SAP Marketing Cloud. МХП цього року почав впровадження ERP-системи SAP S/4HANA із застосуванням концепції «Business Transformation-as-a-Service». Також в «SAP Україна» є R&D. «Понад 50 співробітників локального офісу – розробники, які створили та вдосконалюють систему MES (SAP Manufacturing Execution System). Це рішення для автомобільної та аерокосмічної галузі, яке допомагає автоматизувати бізнес-процеси», – розповідають в українському офісі.

Динаміка доходів. За даними Youcontrol, 2019 року виручка зросла до 890 млн грн. За даними фінансової звітності «SAP Україна», 2020 року оборот сягнув майже 1 млрд грн. Дохід від хмарних рішень склав 246 млн грн, ПЗ і його підтримка забезпечили 504,5 млн. Керуючий директор «SAP Україна» Максим Матяш раніше розповідав, що під час локдауну було проведено багато інсталяцій.

xua_klyu/Q6__nRqGg.jpeg

Чим цікавий компанії український ринок? Чи став він більш або менш привабливим за останні роки? Керуючий директор SAP у Південній і Східній Європі Жозефін Галла недавно розповідала, що бізнес компанії в нашій країні розвивається досить динамічно: «На відміну від багатьох західних країн, які тільки думають про необхідність здійснення цифрової трансформації , Україна не лише до них готова, а й робить великі кроки для переходу на цифрові способи роботи й оброблення різноманітної інформації як у державному, так і в приватному секторах».

6-е місце: «Huawei Україна»

xua_klyu/CWXl7g3MR.jpeg

Фото: dou.ua

Вихід в Україну: 2000 рік

Керівник: Ма Ці

Розмір статутного капіталу: 1,263 млн грн

Розташування офісів: Київ, Львів, Одеса, Харків, Дніпро

Кількість працівників: понад 300 (з них близько 90% місцевих фахівців), у світі – понад 197 000 (з яких 105 000 працюють в  R&D-центрах).

Чим займаються фахівці українського офісу? Кількома напрямами. Перше: постачання, монтаж, пусконалагоджувальні роботи та обслуговування телеком-обладнання. За даними Base Stations, в Україні працює 58 072 базових станцій виробництва Huawei. У мережах «Київстар» –  27 312, «Vodafone Україна» – 18 963, lifecell – 11 755, PEOPLEnet – 42. Вендор займає понад 55% ринку.

«За останні три роки Huawei спільно з операторами допомогла Україні здійснити прискорений перехід з 2G на 4G. Мобільні оператори в партнерстві з нами успішно запустили 4G в київському метро. Розробка рішення відразу трьома операторами – приклад ефективного спільного використання інфраструктури. Під час фіналу Ліги чемпіонів УЄФА 2018 року Huawei забезпечила безперебійний мобільний зв'язок для 60 000 вболівальників на НСК «Олімпійський», – наводять приклади в «Huawei Україна».

Другий напрям: постачання та обслуговування IT-обладнання для корпоративного сектору.

Третє: просування користувацьких гаджетів (смартфонів, планшетів, ноутбуків, «розумних» годинників тощо). 2020 року  постачання носимих пристроїв Huawei в Україні зросли на 51%. Компанія входить у п'ятірку популярних брендів smart-годинників і браслетів у нашій країні.

Четверте: R&D. Науково-дослідний центр відкритий у Києві ще 2016 року. «Тут українські вчені розробляють технології, які згодом використовуються в різних ІКТ-рішеннях по всьому світу», – уточнюють в українському офісі компанії.

П'яте: просування магазину застосунків AppGallery. За підсумками 2020 року в Україні аудиторія AppGallery зросла до 950 000 щомісячних активних користувачів. На платформі вже активні понад 500 українських застосунків: Tabletki.ua, «Нова Пошта», «Київстар», «Сільпо», AUTO.RIA, WOG та ін.

Динаміка доходів. За даними Youcontrol, 2019 року виручка знизилася до 1,1 млрд грн. У фінансовому звіті компанії за 2020 рік сказано, що чистий дохід зріс до 1,305 млрд грн, чистий прибуток склав 276 млн грн.

xua_klyu/PWul7R3Gg.jpeg

Чим цікавий компанії український ринок? Чи став він більш або менш привабливим за останні роки? За словами директора «Huawei Україна» Ма Ці, Україна дуже важлива для подальшого розвитку й успіху компанії. «Цифрова трансформація різних галузей і вдосконалення цифрової інфраструктури в Україні створюють величезний потенціал, реалізувати який можливо завдяки інноваціям і співпраці. Разом із нашими партнерами прагнемо розширити зону покриття у віддалених районах країни, щоб надати доступ до мережі високошвидкісного зв'язку. Також активно беремо участь у будівництві центрів підтримки підприємців «Дія.Бізнес» у великих українських містах, ініційованому Міністерством цифровий трансформації. Сподіваємося, що серед підтримуваних нами малих і середніх підприємств є майбутні компанії світового рівня. Продовжимо докладати зусиль, щоб цифрові технології стали доступні кожній людині, кожній родині та організації, створюючи взаємнопідключений інтелектуальний світ», – зазначає топменеджер компанії.

5-е місце: «Jabil Ужгород»

xua_klyu/OEX_ng3MR.jpeg

Фото: mind.ua

Вихід в Україну: 2004 рік

Розмір статутного капіталу: 1 347 999 964 грн

Розташування офісу й виробництва: Закарпатська обл., Ужгородський р-н, село Розівка

Керівник: Михайло Дуран

Кількість працівників: близько 3000, у світі – понад 260 000

Чим займаються фахівці української компанії? Повним циклом виробництва гаджетів на замовлення інших компаній. Jabil Circuit Inc входить у трійку найбільших контрактних виробників електроніки у світі. Співробітники українського заводу створюють девайси для автомобільної галузі, енергетики, охорони здоров'я, цифрову та побутову техніку, засоби мобільного зв'язку, мережеве та телекомунікаційне обладнання тощо. Імена клієнтів розголошують рідко. З відкритих джерел відомо, що на «Jabil Україна» збиралося обладнання для Nokia, Adtran, Nespresso. Велика частина продукції експортується до ЄС.

Виконавчий віцепрезидент Jabil Алессандро Парімбеллі раніше розповідав Mind, що виробництво в Україні значно дешевше, ніж у країнах Євросоюзу. А вітчизняні інженери компетентні. Український завод став одним із трьох виробництв Jabil у світі, де тестують передові технології: штучний інтелект, машинне навчання.

Весною 2019 року Jabil відкрив другу чергу закарпатського заводу. Виробничі та складські площі збільшили вдвічі – до 470 000 кв. футів. Загальні інвестиції в проєкт з 2004 року сягнули $75 млн.

xua_klyu/AhXlng3Mg.jpeg

4-е місце: «Philips Україна»

xua_klyu/-Uu_7R3Mg.jpeg

Фото: allbc.info

Вихід в Україну: 2003 рік

Розмір статутного капіталу: 136 869 120 грн

Розташування офісу: Київ

Керівник: Сергій Гонтар

Кількість працівників: майже 100, у світі – близько 77 000

Чим займаються фахівці українського офісу? Постачаннями, просуванням і сервісним обслуговуванням побутової техніки та медичного обладнання. «Діяльність Philips в Україні переважно охоплює сферу охорони здоров'я – від популяризації здорового способу життя та профілактики, де у фокусі споживчі товари, до діагностики, лікування та забезпечення стаціонару на дому, де фокус спрямований на медичне обладнання та інтегровані рішення в галузі охорони здоров'я. Багато приватних і державних клінік в країні обладнано медичними приладами Philips: ангіографія, УЗД, МРТ, КТ тощо», – розповідають в українському офісі компанії.

А продуктова лінійка споживчих товарів Philips зміниться найближчим часом: наприкінці березня Royal Philips повідомила про підписання угоди про продаж бізнесу техніки для дому (категорій кухонної техніки, кавоварок, техніки для прасування і прибирання, а також догляду за повітрям) компанії Hillhouse Capital. Загальна вартість операції оцінюється в 4,4 млрд євро. У продуктовій лінійці залишиться продукція для здоров'я ротової порожнини, з персонального догляду, а також догляду за здоров'ям матері і дитини.

«Рівень інтересу людей в інформації про своє здоров'я і добробут постійно зростає, а збільшення популярності програм для здоров'я і гаджетів демонструє щораз більше  прагнення до персоналізації даних. Надалі ми зосередимося на зміцненні й розширенні лідерства у сфері медичних технологій та продовженні трансформації в компанію, яка підтримує споживачів у догляді за їхнім здоров'ям, а також надає допомогу професійним клієнтам у сферіі охорони здоров'я», – кажуть у компанії.

xua_klyu/IaXl7gqMg.jpeg

Чим цікавий компанії український ринок? Чи став він більш або менш привабливим за останні роки? За словами гендиректора «Philips Україна» Сергія Гонтаря, Україна – дуже важливий ринок для Philips. «Тут у нас багато лояльних споживачів продуктів для особистого здоров'я та гігієни, а також багато партнерів у сферіі медицини, разом з якими спільно трансформуємо способи надання медичної допомоги. Зазначаємо потужну локальну спрямованість України на інновації. Наша країна посідає 45-е місце серед 131 економіки світу, включених у Глобальний індекс інновацій 2020 року, і, попри 5-відсоткове падіння ВВП 2020 року, бачимо шлях, який приведе країну до відновлення», –  зазначає Гонтар.

За його даними, вже сьогодні інновації в сфері догляду за персональним здоров'ям і забезпечення здорового домашнього середовища становлять понад 30% всього ринку, тоді як 2016 року їхній розмір був близько 10% ринку дрібної побутової техніки. Це свідчить про те, що українці все більше починають опікуватісь інноваціями, які допомагають поліпшити їхнє здоров'я та добробут.

«Але, незважаючи на квантовий стрибок у запуску цифрових технологій охорони здоров'я та мобілізацію всіх зацікавлених сторін для боротьби з пандемією, нам необхідно звернути увагу й на статистичні дані про добробут людей, які не хворіли на COVID-19. Загальносвітова динаміка зміни кількості нових виявлених випадків захворювання на рак показала тенденцію до падіння. В Україні зниження склало 20%. У всьому світі було зазначено збільшення випадків серцево-судинних захворювань, і в цій сфері Україна також не є винятком. Це лише показує, скільки роботи у нас попереду і наскільки тісна співпраця, необхідна для розв'язання нагальних проблем», – розповідає гендиректор «Philips Україна».

3-е місце: «Siemens Україна»

xua_klyu/1R9_nRqMR.jpeg

Фото: kievvlast.com.ua

Вихід в Україну: 1992 рік

Розмір статутного капіталу: 54 912 790 грн

Розташування офісів: головний – у Києві, регіональні – у Харкові, Одесі, Львові, Дніпрі

Керівник: Мацей Томаш Зелінські

Кількість працівників: 172, у світі – понад 293 000

Чим займаються фахівці українського офісу? Постачанням продуктів, послуг та комплексних рішень для енергетики, гірничодобувної промисловості, металургії, аграрного сектору, ритейлу, транспорту, автоматизації будівель, міської інфраструктури тощо. Інженери компанії здійснюють проєктування, програмування і пусконалагодження систем.

Серед клієнтів – «Метінвест», «ArcelorMittal Кривий Ріг», Cargill, «Кернел», «Астарта», «Фармак» та ін. Наприклад, недавно стартував проєкт із модернізації газоочисної установки на «Трипільської ТЕС». Торік «Siemens Україна» почала впроваджувати в «Укренерго» технологію Smart Grid для модернізації системи диспетчеризації управління енергосистемою країни. Бюджет проєкту – 8,2 млн євро.

Динаміка доходів. За даними Youcontrol, 2019 року виручка зросла до 2,1 млрд грн. У першій половині минулого року оборот просів.

xua_klyu/5PX_7g3MR.jpeg

Чим цікавий компанії український ринок? Чи став він більш або менш привабливим протягом останніх років? За словами Зелінські, українська промисловість й енергетичний сектор пропонують необмежені можливості для зростання. «Багато хто з наших ключових ринків і секторів (енергетичний, металургія та машинобудування, аграрний і фармацевтичний) інвестують не лише в оновлення обладнання, а впроваджують нові технології, пов'язані з цифровою трансформацією бізнесу. Загалом, ми позитивно оцінюємо вплив кризи на промисловий і енергетичний сектори. Пандемія запустила важливий процес зміни підходів до бізнесу», – говорить гендиректор «Siemens Україна».

І уточнює: з'явився «цифровий» погляд на бізнес, прийшло усвідомлення того, що можна відмовитися від контактних методів роботи, перейти повністю в онлайн: це і моніторинг роботи обладнання на об'єктах замовника, як промислових, енергетичних, так і комерційних; і обслуговування, надання послуг завдяки сучасним хмарним технологіям, доповненій реальності, спеціальним програмам і платформам.

2-е місце: «Google Україна»

xua_klyu/8R9_7RqGR.jpeg

Фото: gizcentral.com

Вихід в Україну: 2005 рік

Розмір статутного капіталу: 547 000 грн

Розташування офісу: Київ

Керівник: Дмитро Шоломко

Кількість працівників: у середньому понад 80, включно з  інженерами R&D. «Кількість працівників постійно змінюється», – уточнили в українському офісі. У світі – понад 135 300

Чим займаються фахівці українського офісу? Кількома напрямами. Ключове – робота з рекламодавцями та промо-механізмами (Google Ads, Google Analytics, Programmatic buying).

Другий напрям – підтримка запуску та просування продуктів корпорації: Google Classroom, Google Cloud, Google Shopping, Google Flights, Google Pay, YouTube Premium, YouTube Music тощо.

Третя ніша – R&D. Його Google відкрила в Україні на початку 2020 року. «Базою» стала придбана компанія CloudSimple з офісом в Києві. Її співробітники розробляли продукти, які полегшують корпоративним користувачам перенесення IT-інфраструктури в хмару.

Також на українському ринку Google підтримує Global Cache (програму щодо прискорення доступу користувача до контенту). «Припустимо, Слава Вакарчук випустив новий кліп, а дата-центр YouTube, на якому цей кліп лежить, розташовується десь у Європі. Одночасно тисячі користувачів з України намагаються його переглянути. Оскільки кліп – досить важкий контент, для провайдерів дорого та незручно намагатися отримати його прямо з дата-центру YouTube. Відповідно Google Global Cache кешируєт такий контент якомога ближче до провайдера, в ідеалі – прямо на його майданчику. Це впливає на швидкість доступу й легкість роботи сервісів. Все залізо ми розміщуємо на майданчиках провайдерів безкоштовно. Провайдерам вигідно мати швидкий доступ до контенту. А нам вигідно, щоб вони їх ставили в себе», – раніше пояснював суть Global Cache директор з бізнес-операцій Google у Східній Європі Дмитро Шоломко. Але цю програму курирує команда, яка базується не в нашій країні, уточнили Mind в українському офісі.

xua_klyu/MwXlngqMg.jpeg

1-е місце: «Samsung Україна»

xua_klyu/Xzrlng3Gg.jpeg

Фото: 101tower.com.ua

Вихід в Україну: 2008 рік

Керівник: Лі Дже Хун

Розмір статутного капіталу: 327 743 798 грн

Розташування офісу: Київ

Кількість працівників: понад 600, включно з інженерами R&D, у світі – понад 105 000

Чим займаються фахівці українського офісу? Просуванням продуктів компанії: мобільних гаджетів, ТВ і аудіо, побутової та комп'ютерної техніки. Для бізнесу – постачаннями й техпідтримкою рішень для різних галузей: роздрібної торгівлі, транспорту і логістики, готелів, освіти, медицини тощо.

Співробітники координують продажі, маркетингову активність, цінову політику дилерів. Також навчають  інженерів, здійснюють сертифікацію девайсів тощо.

Крім того, з 2009 року в Україні працює Samsung R&D Institute. Він входить у 50 найбільших IT-компаній України. Інженери R&D фокусуються на розробках у сферах кібербезпеки, AI, AR/VR, мультимедійного контенту, «зелених» технологій та ін. До війни – 2013 року – компанія мала намір інвестувати в R&D Institute близько $63 млн і збільшити штат розробників до 2000.

Динаміка доходів. За даними Youcontrol, 2019 року виручка «Samsung Україна» зросла до 14,6 млрд грн. Результати 2020-го поки не оголошуються.

xua_klyu/7wu_ng3GR.jpeg