Інтернет асоціація України пропонує регулятору продовжити строки надання документів щодо внесення іноземних каналів до списку дозволених для трансляції для правовласників з країн Європейського Союзу. А також провести роз’яснювальну кампанію серед абонентів щодо змін у пакетах каналів. Про це йдеться у листі ІнАУ.
«Станом на 03.11.2022 Перелік повноцінно не сформовано, адже у ньому замість 185 каналів міститься лише 84 іноземні програми. А виключенню з пакетів провайдерів програмної послуги підлягають більше 100 телеканалів, - звертає увагу ІнАУ, - Разом з тим, більшість з телеканалів, які наразі не включено до Переліку, перебувають під європейською юрисдикцією. Серед них є також суспільні мовники провідних країн ЄС. Контент телеканалів, які досі не увійшли в Перелік має здебільшого розважальний характер, – це американські, європейські фільми та шоу неросійського виробництва».
Також асоціація звертає увагу на те, що регулятор не запланував час для інформування населення про можливі зміни у наповненні пакетів. А це, на думку ІнАУ, це «може призвести до порушення прав споживачів (абонентів) програмних послуг». Адже до закінчення строку дії угоди провайдер «не має права без офіційно оформленого погодження абонента вносити зміни до характеристик програмної послуги».
«Зазвичай в угодах з абонентами термін повідомлення про зміни переліку програм зазначається протягом одного місяця до провадження змін. Відповідно, провайдери не зможуть одномоментно скоригувати перелік програм та рівноцінно замінити ті програми, які не включено до Переліку. До деяких телеканалів на сьогодні рівноцінної заміни немає. Окремі угоди провайдерів з правовласниками не містять право провайдера на одностороннє розірвання угоди за ініціативою провайдера, але містять гарантії у такому випадку відшкодувати збитки правовласникам або суттєві штрафи», - йдеться в листі ІнАУ.
Тому асоціація пропонує регулятору:
- внести зміни до рішення Національної ради та передбачити, що фактичне виключення телеканалів здійснюється провайдерами програмної послуги після попередження абонентів про зміни у пакетах програмних послуг відповідно до законодавства та укладених договорів, але не менше ніж за 1 місяць;
- провести широку роз’яснювальну кампанію з інформування споживачів з цього питання, в тому числі через засоби масової інформації;
- виділити спеціальну гарячу лінію телефонного зв’язку, де співробітник Національної ради буде роз’яснювати споживачам причини у змінах у пакетах програмних послуг та чому провайдери вимушені виключити певні телеканали;
- подовжити строки надання документів для правовласників з ЄС, які було раніше включено до Переліку адаптованих.
«Детектор медіа» звернувся до Нацради з проханням прокоментувати пропозиції ІнАУ.