Європейські і британські регулятори вважають, що 5G не несе загрози для авіації

Однак ніхто поки що не знає, наскільки ефективні на практиці частотні фільтри радіовисотомірів

Європейське агентство авіаційної безпеки (EASA) заявило, що його фахівці не змогли підтвердити факт того, що 5G-обладнання може нести загрозу для авіаційних систем. З ними погодилися колеги британського Управління цивільної авіації (CAA), які заявили про відсутність підтверджених випадків виникнення перешкод від 5G мереж на авіаційному устаткуванні, пише The Register.

При цьому американське відомство, як і раніше, висловлює занепокоєння.

Федеральне управління цивільної авіації США (FAA) не раз заявляло про те, що 5G-обладнання може становити загрозу для систем, встановлених на літаках, і в першу чергу для радіовисотомірів.

У зв'язку з цим американським операторам довелося відкласти введення в експлуатацію мереж п'ятого покоління в сантиметровому діапазоні (C-Band). У США проблему намагаються вирішити зусиллями як операторів, так і профільних відомств.

Проте у Британії проблеми не бачать. Ще наприкінці року CAA заявило, що за результатами взаємодії з іншими національними регуляторами не було встановлено жодного прецеденту, коли обладнання 5G створювало будь-які перешкоди у роботі авіаційних систем. При цьому відомство обережно зазначило: «Робота в минулому не є гарантією для майбутніх сценаріїв».

Радіовисотоміри, для яких 5G-обладнання, на думку FAA, може становити загрозу, працює в частотному діапазоні 4,2-4,4 ГГц. При цьому під сантиметровий діапазон мереж 5G США виділили частоти 3,7–3,98 ГГц, а в Європі це 3,4–3,8 ГГц.

Європейське відомство наприкінці минулого року також опублікувало аналогічну британську заяву, в якій, зокрема, йдеться: «EASA не вдалося виявити наявність небезпечних умов».

Проте аналітик Gartner Білл Рей заявив The Register, що американське відомство все-таки має мінімум два приводи для занепокоєння. У США операторське обладнання працює на вищих потужностях, ніж у Європі (1585 Вт проти 631 Вт). Крім того, впевнений він, ніхто поки що достовірно не знає, наскільки ефективні на практиці частотні фільтри радіовисотомірів.

Нагадаємо, регулятор США заявив, що обладнання 5G може становити небезпеку для літаків.