5G: чому інвестори вкладають мільярди в нове покоління зв'язку

XXI століття — століття технологій, інформації та зв’язку. Саме завдяки широкому розповсюдженню мережі ми миттєво обмінюємося інформацією та знаходимося в контакті один з одним. Попит на підключення до мережі великий, а що ж стосовно інвестицій? У цьому блозі я розгляну залежність між обсягом інвестицій і темпом зростання сфери мобільного зв’язку.

Приблизно за 40 років ми пройшли шлях від 1G до 5G. Ця трансформація включає роботу над реєстрацією абонентів, встановленням зв’язку між ними, шифруванням. Мережі 1G з’явилися в 1980-х, а вже в 1991 році розробили стандарт 2G. З’явилася можливість передавати не тільки голос, але й текст, зображення. 3G подарував нам доступ в інтернет і зробив його швидким. Мережа 4G дозволила грати в мобільні ігри, дивитися довгі відео та користуватися відеозв’язком. Тепер на підході 5G, під яким криється безліч технологій і трансформації цілих інфраструктур.

Згідно зі звітом GSMA Intelligence, оператори мобільних мереж інвестують понад $1,1 трлн протягом наступних 5 років, і близько 80% цієї суми буде припадати на технологію 5G. Промисловість також вкладає багато часу і грошей в безпровідні технології наступного покоління. За прогнозами, до 2024 року до 5G під’єднається 1,5 млрд осіб. Але поки єдиного стандарту 5G немає — ведеться ряд тестувань інфраструктури та технологій. Увесь цей стрімкий процес інновацій драйвять інвестиції. У чому ж бачать вигоду інвестори?

В контексті мобільного зв’язку швидкість інтернету з 5G має мінімальну затримку в передачі сигналу (всього 1-2 мс). Це відкриває величезне поле можливостей: нові послуги, сервіси та цілі бізнес-моделі, які були неможливі в мережах 4G. Для масового споживача найбільш популярна сфера застосування 5G — віртуальна й доповнена реальність. Наприклад, у 2018 році під час футбольного матчу на стадіоні було встановлено п’ять камер з охопленням 360 градусів, зображення з яких передавалося мережею 5G. Трансляцію можна було дивитися в шоломі віртуальної реальності, повністю занурившись в те, що відбувалося на стадіоні.

Крім цього 5G поміняє звичний для нас транспорт. Безпровідна мережа нового покоління допоможе розвитку безпілотного транспорту завдяки високій швидкості передачі даних. За прогнозом PwC, повністю безпілотний транспорт в найбільших містах планети з’явиться до 2040 року. 5G дасть автономному транспорту можливість взаємодіяти з дорогами, світлофорами, вуличними знаками та парковками. Всі дані з підключених автомобілів і датчиків будуть передаватися в хмарне сховище та оброблятися. 5G також змінить наш побут, адже в першу чергу зв’язок асоціюється з інтернетом речей (IoT) і «розумним» будинком. Число пристроїв, які можуть бути підключені до IoT, стає дедалі більше: це «розумні» лампочки, розетки, колонки, камери, замки та багато іншого. Мережі 5G значно оптимізують зв’язок між пристроями IoT. І це не весь перелік технологій, що трансформують світ.

Інвестиції гігантів у 5G дозволяють їм поглибити свої відносини як зі споживачами, так і з бізнес-клієнтами. Оператори повинні пропонувати мобільний інтернет нового покоління як частину своїх пакетів послуг. Тоді вони будуть найбільш успішними в нову епоху 5G.

Якщо розглянути становище виробників мобільних пристроїв, вони багато виграють від 5G технологій. Виробники обладнання, смартфонів і напівпровідникові компанії — всі намагаються поставити свій відбиток на глобальну мережу 5G. Перемога в перегонах означає можливість домінувати протягом багатьох років. Сьогодні серед лідерів виділяється Apple. Компанія отримала 28,3% ринку телефонів 5G в першій половині 2021 року. Лідерство Apple частково пов’язано з доступністю безлічі різних моделей iPhone з підтримкою 5G. Клієнти, які шукають новітнє й найкраще, не мають іншого вибору, крім як переходити в компанії з підтримкою 5G.

Висновок виходить один — хто не інвестує й не заглиблюється в розробку 5G, той вимре на ринку сучасних технологій найближчим часом. Саме тому інвестиційні суми б’ють рекорди, а компанії беруть участь в перегонах за першість. Хто буде першим, той завоює лояльність своїх та нових клієнтів.